Kaskáda race a koniec sezóny

28.12.2023

V tomto roku som si povedal, že sa už nebudem týrať v nepriaznivom chladnom počasí veď to už nie je pre mňa to pravé užívanie si prekážkových pretekov a zakončil som sezónu dosť skoro 7. 10. 2023 keď som prišiel k vodnej nádrži Vranov na Kaskáda race.

Aj keď tieto preteky majú iba 5 km zaujali ma videá kde som videl zaujímavé prekážky. Tiež majú prekážku Vlnu čo býva málokde, mám pri nej deficit úspešných pokusov tak to treba zmeniť.
Z chladného rána sa vyliahol pekný deň miestami so slnkom tak súťažiť bola radosť.
Vybehli sme po širokom nábreží kde bol štart, cieľ a viacero prekážok. Za chvíľu bol veľký most, ktorý má názov Vysutá lávka přes Švýcarskou zátoku, potom rozdelenie vpravo lebo rovno oproti pribiehali pretekári vracajúci sa z lesa. Potiaľto mi trasa bola jasná. Pretekári predo mnou mi ušli z dohľadu a bežal som po asfaltke nábrežia s turistickými prevádzkami a na hrádzu vodnej nádrže. Stále som sa obzeral a hľadal nejaké značenie či idem dobre. Organizátor nemyslel na takých ako ja, ktorý som tu prvý raz a značenie v tomto úseku nedal. Až za hrádzou znenazdajky odbočenie vľavo. Pribehol som ku klasickému vrecu s pieskom, ktoré mám rád lebo sa dobre nesie za krkom. 

Naraz ako na atletickom štadióne veľa atletických prekážok za sebou, potom rovnováha na hrane dosiek nízko pri zemi. Nosenie polena ciki-caki po sade a pristavil som sa pred vysokou drevenou stenou s veľmi presahujúcim vrchom.

Spomenul som si na Překážkáč kde to mali a zdolával som to až po niekoľkých pokusoch. Rozbehol som sa, zaprel nohou o stenu aby ma vymrštila hore, ale dosť slabo lebo som bol moc opatrný (vždy mám pri tom strach, že si vytknem členok) a iba okrajovo som začiahol hornú hranu steny prstami a bol som na zemi. Neúspešný pokus. Idem sa rozbehnúť znova ale dobrovoľníci mi kričia, že som mal iba jeden pokus. No do ri.. to som nikde nečítal, že je iba jeden pokus. Tak musím urobiť trestné cviky a pobrať sa ďalej aby som následne schladil hnev pri plávaní krížom výtoku Dyje pod vysokou betónovou hrádzou. Z tohto nízkeho bodu sa musíme popri hrádzi vydriapať strmým chodníkom na úroveň hladiny nádrže a ešte vyššie na priľahlý kopec. Nasleduje občestvovačka a pri nej kaplnka. Keď pijem rozhliadam sa kde je značenie, kam mám ísť lebo cesty sú do Y. Nič nevidím tak sa pýtam dobrovoľníka a neskôr si pripadám a možno aj jemu ako tuľulu. Ale značenie umiestnili tak šťastne, že až keď som odbehol zjavilo sa za kaplnkou.
Prekonávam invert konštrukciu a bradlá hneď za sebou. Trielim po poli na okraji lesa až naraz sa mi stratí značenie. Pozerám späť a vidím pretekára, že odbočil do lesa. No dobre zabehol som si 200 jalových metrov. Keď som sa vynoril z lesa už som neďaleko vody ale ešte ma čaká vysoká stena.  

Naozaj vysoká a ešte k tomu s betonárskej preglejky, ktorá je lesklá a teda klzká. Zaprieť – zaseknúť sa nohou mám obavu tak vyskočím čo to dá. Zachytávam sa prstami ale ledabolo tak padám a keď som sa už poučený radšej opýtal vopred koľko mám pokusov a teda iba jeden idem robiť trestné.
Vyšťavený sa prinútim bežať, však je to po asfaltke popri nádrži, cez už známu lávku a pod ňu kde využili možnosť zavesiť zospodu náročnú prekážku. 

Po zavesených rúrkach treba prerúčkovať na ich koniec. Tam s odstupom je zavesený zvonec, na ktorý sme mali zazvoniť. Realita však ukázala, že je to postavené pre orangutanov a mi ľudia nemáme šancu to dočiahnuť tak stačí sa dotknúť konca poslednej rúry, ktorý je označený nejakou farebnou páskou. Spúšťam sa do vody, doplávam a vyškriabem sa na breh aby som bežal k záverečným dobrodružstvám na pláži nádrže. Najskôr podplávanie ostnatého drôtu v plytkej vode, na brehu plazenie pod natiahnutými gumami.  

Prichádzam k šikmej stene (zasa z tej slizkej preglejky) kde sa treba dostať na druhý koniec pomocou niekoľkých lán a reťazí. Nejde mi to ako som si predstavoval keď som obzeral prekážky ešte pred štartom. Musím sa rozbehnúť, rozhojdať po stene do boku aby som dočiahol na nasledujúce lano ale som mokrý tak sa to šmýka ako besné a účinok je malý. Som už na poslednom lane a treba sa ešte chytiť poslednej reťaze. Už ruky zlyhávajú, keď sa chcem vytiahnuť vyššie na lane nejde mi to, nemám sily. V poslednom zúfalom vychýlení v letku chytám reťaz a padám na zem ako hnilá hruška, ale dal som to.
Teraz idem podplávať mostík, ktorý vedie na plávajúcu plošinu, dobrodím sa k veľkej plastovej rúre už na piesku aby som ju vnútrom prekonal. Preliezť šikmú stenu pomocou lana nie je ťažké, zato trafiť dieru na doske mľandravým vrecúškom je ťažšie, ale mám šťastie. Nasleduje nesenie dvoch kovových bečiek vyznačeným okruhom. Sú ťažké, musím 2x odpočívať. 

A je to tu – veľmi ťažká prekážka. Sledoval som jej prekonávanie keď som bol už za cieľom a veľmi málo pretekárov ju dalo. Treba sa pomocou pinou ručkovaním prepichať dlhou doskou s dierami. Ja som skolaboval asi v prvej ¼, takže žiadna sláva.  

Po trestných idem do TIRáckeho prívesu, kde sú pneumatiky, ktoré preleziem ich otvormi. Ďalej sa prehodím cez horizontálnu plastovú rúru a preleziem prázdnym, veľkým, vysokým kontajnerom.

Medzi stromami sú natiahnuté 2 laná. Dole dobre napnuté po ktorom treba nohami prejsť tak, že sa budem hore pridŕžať druhého, ktoré je ležérne natiahnuté a má veľkú vôľu. Keď som začínal na jednej strane, dobrovoľník sa za mňa tesne postavil a napol ruky keby som padal na chrbát aby ma zachytil. Ja však viem, že sa musím opierať o horné lano dopredu lebo dozadu by som to nezvládol prepadol až na zem.

No a je tu finále, posledne dve. Najskôr úspešne prekonávam rúčkovanie po rôznych zavesených prvkoch a vysluhujem si potlesk ale potom už to nie je za potlesk lebo dostať sa hore na hranu veľkej vlny sa mi nedarí ani na 2. pokus, ktorý je aj posledným.  

Tak idem zasa robiť trestné cviky, ktoré sa robili vždy 15x a teraz ich opíšem. Volajú to Jaciky (Jackův test) - ľahnúť na chrbát a vystrieť  nohy a ruky za hlavou, vstať do výskoku s vystretými rukami nad hlavou a nakoniec ľahnúť na brucho a vystrieť nohy a ruky za hlavou. Prvýkrát sa mi to videlo celkom zábavné no posledné 2 razy mi to už poriadne liezlo na nervy a bol som z toho úplne paf. Keď to človek robí poriadne tak to aj dlho trvá a ešte k tomu sa mi postupne drala koža od zeme vzadu nad bedrami až som to mal do krvava.

Preteky Kaskáda celkovo vyvolali vo mne priaznivý ohlas a odchádzal som domov pozitívne naladený.

                                                                                                                                               video 


Po posledných pretekoch v tomto roku treba zhodnotiť pretekársku sezónu. Žiaľ nedosiahol som kvalitatívne výsledok, ktorý by stál za zmienku skôr opak (VulkanRun). V tomto roku som si ale vytvoril taký osobný rekord a zúčastnil som sa až 6 nových prekážkových pretekov: VulkanRun, Jindřichohradecký lev, Ares race, Počátky race, Champion race, Kaskáda race. 

Spolu s Angličák, Armyrun, Barbarian race, Bedřichovský Bastard, Beton race, Celtic Warrior, Doby vežu, Epic race, Erzberg Dirtrun, Excalibur race, Geroy, Gladiator Challenge, Gladiator race, Goralman, Heroes race, Majstrovstvá Európy OCR, Majstrovstvá sveta OCR, Mistrovství ČR v OCR, Myslív race, Predator race, Překážkáč, Runmageddon, Spartan race, Strong Viking, SuPrBěh, Tvrďák race, UCR Challenge, Wildsau dirt run
mám za sebou 34 druhov pretekov či OCR akcií. Ešte je priestor v Česku zoznámiť sa s ďalšími. V Európe je ich nepreberné množstvo ale tie vzdialenosti na cestovanie ma odrádzajú.

OCR, Spartan race blog Jana Durina
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky