Angličák

30.12.2022

 O týchto OCR pretekoch som čítal už v predchádzajúcom roku, dokonca, že ho odporúča Michal Rajniak a má byť technicky náročný, tak som bol zvedavý. Teraz v 2022 som už
o Rajniakovi zmienku nenašiel ale podľa obrázkov prekážok, intenzívnej kampani a propagácii na ich webovej stránke som sa rozhodol, že podporím novovzniknutú akciu čisto slovenského pôvodu a zúčastním sa 1. ročníka Angličáka 20. 8. 2022.

Najskôr som myslel, že názov je odvodený od trestných cvikov v Spartan race, ktorým tiež hovoríme angličáky. Asi je to také zámerné prepojenie s nimi keďže patria tiež do OCR a angličákov - malých modelov áut a ich spojitosti s veľkými ozajstnými autami Hummer či inými značkami, ktoré organizátori mali na "pľaci" v oblasti štartu, cieľa a aj na konci trate pretekov. Tiež jedna prekážka - úloha bola zapamätať si štátne poznávacie značky dvoch áut, ktoré bolo treba podplaziť keď som sa mal dostať do štartového koridoru.
Tešil som sa na nové prekážky, ktoré som ešte neskúsil a niektoré ani nevidel.

Double slackline - išlo sa po natiahnutej gurtni a rukami sme sa pridŕžali hore nad hlavou rôznych segmentov zavesených na natiahnutej gurtni.
Pneu tube - trebalo sa preplaziť vnútrajškom pneumatík zavesených na šnúrach.
Lava ring - doska zavesená na oboch koncoch na špagáte, za tým nasledovali gym. kruhy zavesené na špagáte a toto sa preliezalo štvornožky.

Organizátori z Pezinka dali do pretekov veľa úsilia a prostriedkov, písali že ho pripravovali 3 roky (pre Covid ho neurobili skôr) ale zobrali to naozaj veľkým štýlom. Na voľnej rovnej trávnatej ploche pred Areálom zdravia Rozálka v Pezinku rozložili prístrešky a stanovištia kde prebiehal počas dňa program nie len pre pretekárov ale hlavne pre ich sprievod a deti. Priebeh moderoval mladý herec Oliver Oswald, koncert mal Miro Jaroš, ktorého "žerú" hlavne deti. Tiež tu bola časť trate s viacerými prekážkami. Konštrukcie prekážok boli nové tak predpokladám, že ich vyrobili pre túto akciu a muselo to stáť majland.

Tí čo prišli na prekážkové preteky si mohli vybrať trať OCR 10+ km (jeden pokus na prekážke, nezdolanie 20 angličákov) a OCR 6+ km (2 pokusy, nezdolanie muži 20, ženy 10 angličákov).
Celú akciu Angličák koncipovali ako pohybovú aktivitu pre všetkých, ktorí si chcú vyskúšať prekážky preto boli k dispozícii ďalšie varianty OFR (F ako Fun, Family, Friendli) kde nebolo povinné prekonanie prekážky a vykonanie angličákov.

Tak poďme na trať.

Pred štartovým koridorom boli zaparkované dve autá Hummer, ktoré sme podliezli a mali sme si zapamätať ich ŠPZetky - to bola jedna z úloh - prekážok na trati keď sa nás opýtajú na tieto značky. Ja som si natlačil do hlavy jednu lebo lepšie naisto jednu ako možno dve. Bol som v tom, že budem musieť vyrecitovať celú poznávaciu značku z mojej hlavy tak ako býva Memory test na Spartanovi. No bola to taká podpásovka lebo mi ukázali na tabuľke niekoľko rôznych ŠPZ a mal som vybrať tie dve správne. To by som si asi tie dve takýmto spôsobom zapísal do závitov keby som sa pred štartom podíval aj na tú druhú. Tak som identifikoval iba jednu a na moje potešenie som dostal iba polovičný trest teda 10 angličákov.
V našom štartovom intervale pred štartovým oblúkom nás veľa nebolo a ešte nás rozdelili na 2 časti, že prví pôjdu tí čo sú v družstvách a potom jednotlivci, tak sme trochu odstúpili a nechali ich pred nami v skupinke asi 9 pretekárov. Organizátori však nepovedali, že máme štartovať neskôr, po nejakom čase takže pri odštartovaní sme vybehli všetci ale nás v pozadí začali hatovať, že ešte nemáme ísť. Nastal trochu zmätok ale nakoniec to už nechali tak lebo niekto bežal, niekto sa zháčil tak napokon sme všetci z koridoru vybehli na trať.

Po prekonaní niekoľkých jednoduchých prekážok na rovinke bola Invertná stena a začali sme stúpať do svahu.
Už v lese trať viedla cez hlbokú ryhu a ako som sa vydriapal z nej stratilo sa značenie, ktoré doposiaľ bolo z plastových stužiek zavesených na poraste. Tak som späť zbehol do ryhy a šiel hore potokom lebo sa mi v diaľke zazdala stužka. Nič tam však nebolo tak som vyšiel hore a predpokladaných smerom, ktorým by mohla trať viesť som sa vydal hľadať ju. Po nejakom čase som natrafil na značenie a pokračoval hoci som si nebol istý ktorý smer je správny vpravo alebo vľavo? Neskôr ma dobehli 4-5 pretekári pospolu, ktorí tiež blúdili. Boli rýchlejší tak som zasa išiel sám hore kopcom v lese. V najvyššom bode trate bolo viac prekážok pokope a moja neobľúbená Hod pneumatikou na cieľ teda kolík-tyč. Žiaden pokrok, robil som trestné. Potom som už bežal dole kopcom a na dvoch miestach som si nebol istý či idem správnym smerom. Nevidel som ani kde bolo rozdelenie trate na 10 km a 6 km. Neskôr som čítal, že niektorí bežali nedobrovoľne 10 km aj keď mali vybratú trať 6 km.

Prekážok bolo dosť veľa (42) a rôznorodé, také čo bývajú na OCR pretekoch. Spomeniem variant nosenie bremena - tu boli vodné vaky. O tom som ešte ani nepočul a nevidel. Dobrá skúsenosť lebo niesť dva vodné vaky je niečo celkom špecifické a náročnejšie ako iné predmety. Šmýkalo sa mi to z rúk a nevedel som to chytil tak aby to bolo stabilné a najmenej namáhavé. Veľa (14) prekážok malo niečo s pneumatikami. Keď som to čítal - tak to bude otrava, ale v skutočnosti to malo vždy niečo do seba.

Najviac z pneu sa mi ľúbilo Pneu tube keď som mal preliezť vnútrajškom pneumatík a zasekol som sa v ramenách a potom to dosť nepríjemne tlačilo na nohách. Pre mňa víťaz spomedzi prekážok je Lava ring, ktorý mi dal aj dosť zabrať.

Užili sme si aj vodu. Začalo to plazením pod sieťou ktorú kropili vodou hasiči tak bolo fajnové blatko. Potom bolo treba prekonať vysokú stenu z pospájaných pneumatík a nakoniec prekonať bez dotyku so zemou pneu napichnuté za sebou. Na všetky 3 prekážky hasiči z cisterny striekali prúd vody a museli sme odolať aby sme nezleteli z prekážky. 

Výborné bolo Angličák kombo, lebo bolo dlhé a rôznorodé. Pred cieľom bolo prekvapenie šéf kuchára s názvom Ego sprcha. Bolo to bludisko, z ktorého som dlho nevedel vyjsť von, stratil som tam veľa času a pripadal som si ako dement. Jednou z mnohých príležitosti mať foto z trate bolo prelezenie popod ikonickým angličákom Hummer. Potom prevliecť sa medzi pneumatikami a už bol cieľ.
Táto akcia sa mi ľúbila aj prekážky, ktorých pár súrodencov som už prešiel ale tu boli fain a tie nové čo som tu prvýkrát skúsil ma nadchli. Trochu chybičiek ale to býva takže plánujem sa zúčastniť opäť.

                                                                                            Prvý v cieli   video

OCR, Spartan race blog Jana Durina
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky