Angličák
O týchto OCR pretekoch som čítal už v predchádzajúcom
roku, dokonca, že ho odporúča Michal Rajniak a má byť technicky náročný,
tak som bol zvedavý. Teraz v 2022 som už
o Rajniakovi zmienku
nenašiel ale podľa obrázkov prekážok, intenzívnej kampani a propagácii
na ich webovej stránke som sa rozhodol, že podporím novovzniknutú akciu čisto
slovenského pôvodu a zúčastním sa 1. ročníka Angličáka 20. 8. 2022.

Najskôr som myslel, že názov je odvodený od trestných cvikov
v Spartan race, ktorým tiež hovoríme angličáky. Asi je to také zámerné prepojenie s nimi keďže patria tiež do OCR a angličákov - malých
modelov áut a ich spojitosti s veľkými ozajstnými autami Hummer či
inými značkami, ktoré organizátori mali na "pľaci" v oblasti štartu, cieľa
a aj na konci trate pretekov. Tiež jedna prekážka - úloha bola zapamätať
si štátne poznávacie značky dvoch áut, ktoré bolo treba podplaziť keď som sa
mal dostať do štartového koridoru.
Tešil som sa na nové prekážky, ktoré som ešte neskúsil
a niektoré ani nevidel.

Double slackline - išlo sa po natiahnutej gurtni a rukami sme
sa pridŕžali hore nad hlavou rôznych segmentov zavesených na natiahnutej
gurtni.
Pneu tube - trebalo sa preplaziť vnútrajškom pneumatík zavesených
na šnúrach.
Lava ring - doska zavesená na oboch koncoch na špagáte, za tým
nasledovali gym. kruhy zavesené na špagáte a toto sa preliezalo
štvornožky.

Organizátori z Pezinka dali do pretekov veľa úsilia a prostriedkov, písali že ho pripravovali 3 roky (pre Covid ho neurobili skôr) ale zobrali to naozaj veľkým štýlom. Na voľnej rovnej trávnatej ploche pred Areálom zdravia Rozálka v Pezinku rozložili prístrešky a stanovištia kde prebiehal počas dňa program nie len pre pretekárov ale hlavne pre ich sprievod a deti. Priebeh moderoval mladý herec Oliver Oswald, koncert mal Miro Jaroš, ktorého "žerú" hlavne deti. Tiež tu bola časť trate s viacerými prekážkami. Konštrukcie prekážok boli nové tak predpokladám, že ich vyrobili pre túto akciu a muselo to stáť majland.

Tí čo prišli na prekážkové preteky si mohli vybrať trať OCR 10+ km
(jeden pokus na prekážke, nezdolanie 20 angličákov) a OCR 6+ km (2 pokusy,
nezdolanie muži 20, ženy 10 angličákov).
Celú akciu Angličák koncipovali ako pohybovú aktivitu pre
všetkých, ktorí si chcú vyskúšať prekážky preto boli k dispozícii ďalšie
varianty OFR (F ako Fun, Family, Friendli) kde nebolo povinné prekonanie
prekážky a vykonanie angličákov.
Tak poďme na trať.

Pred štartovým koridorom boli zaparkované dve autá Hummer, ktoré
sme podliezli a mali sme si zapamätať ich ŠPZetky - to bola jedna
z úloh - prekážok na trati keď sa nás opýtajú na tieto značky. Ja som si
natlačil do hlavy jednu lebo lepšie naisto jednu ako možno dve. Bol som
v tom, že budem musieť vyrecitovať celú poznávaciu značku z mojej
hlavy tak ako býva Memory test na Spartanovi. No bola to taká podpásovka lebo
mi ukázali na tabuľke niekoľko rôznych ŠPZ a mal som vybrať tie dve
správne. To by som si asi tie dve takýmto spôsobom zapísal do závitov keby som
sa pred štartom podíval aj na tú druhú. Tak som identifikoval iba jednu a na
moje potešenie som dostal iba polovičný trest teda 10 angličákov.
V našom štartovom intervale pred štartovým oblúkom nás veľa
nebolo a ešte nás rozdelili na 2 časti, že prví pôjdu tí čo sú
v družstvách a potom jednotlivci, tak sme trochu odstúpili
a nechali ich pred nami v skupinke asi 9 pretekárov. Organizátori
však nepovedali, že máme štartovať neskôr, po nejakom čase takže pri
odštartovaní sme vybehli všetci ale nás v pozadí začali hatovať, že ešte
nemáme ísť. Nastal trochu zmätok ale nakoniec to už nechali tak lebo niekto
bežal, niekto sa zháčil tak napokon sme všetci z koridoru vybehli na trať.

Po prekonaní niekoľkých jednoduchých prekážok na rovinke bola
Invertná stena a začali sme stúpať do svahu.
Už v lese trať viedla cez hlbokú ryhu a ako som sa
vydriapal z nej stratilo sa značenie, ktoré doposiaľ bolo z plastových
stužiek zavesených na poraste. Tak som späť zbehol do ryhy a šiel hore
potokom lebo sa mi v diaľke zazdala stužka. Nič tam však nebolo tak som
vyšiel hore a predpokladaných smerom, ktorým by mohla trať viesť som sa
vydal hľadať ju. Po nejakom čase som natrafil na značenie a pokračoval
hoci som si nebol istý ktorý smer je správny vpravo alebo vľavo? Neskôr ma
dobehli 4-5 pretekári pospolu, ktorí tiež blúdili. Boli rýchlejší tak som zasa išiel
sám hore kopcom v lese. V najvyššom bode trate bolo viac prekážok
pokope a moja neobľúbená Hod pneumatikou na cieľ teda kolík-tyč. Žiaden
pokrok, robil som trestné. Potom som už bežal dole kopcom a na dvoch
miestach som si nebol istý či idem správnym smerom. Nevidel som ani kde bolo
rozdelenie trate na 10 km a 6 km. Neskôr som čítal, že niektorí bežali nedobrovoľne
10 km aj keď mali vybratú trať 6 km.

Prekážok bolo dosť veľa (42) a rôznorodé, také čo bývajú na OCR pretekoch. Spomeniem variant nosenie bremena - tu boli vodné vaky. O tom som ešte ani nepočul a nevidel. Dobrá skúsenosť lebo niesť dva vodné vaky je niečo celkom špecifické a náročnejšie ako iné predmety. Šmýkalo sa mi to z rúk a nevedel som to chytil tak aby to bolo stabilné a najmenej namáhavé. Veľa (14) prekážok malo niečo s pneumatikami. Keď som to čítal - tak to bude otrava, ale v skutočnosti to malo vždy niečo do seba.

Najviac z pneu sa mi ľúbilo Pneu tube keď som mal preliezť vnútrajškom pneumatík a zasekol som sa v ramenách a potom to dosť nepríjemne tlačilo na nohách. Pre mňa víťaz spomedzi prekážok je Lava ring, ktorý mi dal aj dosť zabrať.

Užili sme si aj vodu. Začalo to plazením pod sieťou ktorú kropili vodou hasiči tak bolo fajnové blatko. Potom bolo treba prekonať vysokú stenu z pospájaných pneumatík a nakoniec prekonať bez dotyku so zemou pneu napichnuté za sebou. Na všetky 3 prekážky hasiči z cisterny striekali prúd vody a museli sme odolať aby sme nezleteli z prekážky.

Výborné bolo Angličák kombo, lebo bolo dlhé a rôznorodé. Pred
cieľom bolo prekvapenie šéf kuchára s názvom Ego sprcha. Bolo to bludisko,
z ktorého som dlho nevedel vyjsť von, stratil som tam veľa času
a pripadal som si ako dement. Jednou z mnohých príležitosti mať foto
z trate bolo prelezenie popod ikonickým angličákom Hummer. Potom prevliecť
sa medzi pneumatikami a už bol cieľ.
Táto akcia sa mi ľúbila aj prekážky, ktorých pár
súrodencov som už prešiel ale tu boli fain a tie nové čo som tu prvýkrát
skúsil ma nadchli. Trochu chybičiek ale to býva takže plánujem sa zúčastniť
opäť.
Prvý v cieli video
